دسته‌ها
اخبار

تخصصی ترین مرکز تعمیر تجهیزات پزشکی سینا صنعت آرامیس | آموزشگاه آپادانا تبریز

تخصصی ترین مرکز تعمیر تجهیزات پزشکی سینا صنعت آرامیس | آموزشگاه آپادانا تبریز

از طرفی موارد متعدد دیگری ازجمله بهینه‌سازی انرژی در تجهیزات یا تلفیق دستگاه‌ها برای کارایی بهتر نیز مطرح است که در مجموع می‌توان گفت دامنه خدمات این شغل، وسیع‌تر از چیزی است که از دور به نظر می‌رسد. یکی از هدف های اصلی برگزاری دوره مهندسی پزشکی، تربیت نیروهای متخصص در زمینه آشنایی، عیب یابی و تعمیر تجهیزات مختلف پزشکی است. درواقع افراد بعد از گذراندن دوره آموزش مهندسی پزشکی در مراکزی نظیر شرکت های تجهیزات پزشکی، بیمارستان ها، آزمایشگاه ها، مراکز تصویربرداری، کلینیک ها و مطب های دندانپزشکی مشغول به کار می شوند.

  • تعمیرات تجهیزات پزشکی یکی از پردرآمدترین زمینه‌های فعالیت در بازار کار این روزها به حساب می‌آید.
  • ولتاژ گیری برد، نقشه خوانی مدار، مسیریابی قطعات SMD الکترونیکی و بررسی آی سی ها و چیپ ست های کنترلر از اهم تدریس این جلسات است.
  • همه‌گیری جهانی کرونا در مارس 2021 اعلام شد و تعمیرات تجهیزات پزشکی و نگه داشت از لوازم پزشکی با توجه به نیاز بیش از حد پزشکان از این وسایل مورد توجه قرار گرفت.
  • شرکت در دوره هاي مهارت آموزی و آموزش مهندسی پزشکی یکی از راه هایی است که می تواند خلاء مهارتی دانشگاه ها را پر کند.
  • در این میان راه‌اندازی فروشگاه و مغازه فروش تجهیزات پزشکی نیز می‌تواند همانند درآمد تعمیر دستگاه‌های پزشکی پر سود باشد.
  • دوره تعمیرات تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی از دوره های مفیدی است که به کارآموزان، مهارت های لازم برای تعمیر و نگهداری صحیح تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی را آموزش می دهد.

اکثر آن‌ها از ابزارهای دستی مانند پیچ گوشتی، آچار و لحیم کاری استفاده می‌کنند. بسیاری از تجهیزاتی که آن‌ها نگهداری و تعمیر می‌کنند از نرم افزارهای تخصصی تجهیزات آزمایش استفاده می‌کنند. در این دوره، دانشجویان با روش‌های تعمیر، نگهداری و رفع خطاهای تجهیزات پزشکی آشنا می‌شوند. همچنین، آن‌ها با روش‌های تعمیرات اساسی، تعویض قطعات، تست و تعمیرات پیشرفته تجهیزات پزشکی آشنا می‌شوند. بسیار تکنسین‌های تعمیر تجهیزات دندان‌پزشکی هستند که حجم سفارش‌های بسیار بالایی دارند و همچنین درآمد به‌شدت بالایی دارند، زیرا در کار خود، متخصص و حرفه‌ای هستند. از طرفی چون مسئولیت نگهداری، تعمیر و تجهیز وسایل پزشکی موجود در بیمارستان‌ها برعهدهٔ مهندسین پزشکی نیست، بیمارستان‌ها به گورستانی از تجهیزات پزشکی تبدیل شده‌اند.

دوره عیب یابی و تعمیرات تجهیزات پزشکی جنرال بیمارستانی و اتاق عمل

شایان ذکر است که یادگیری تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی ساده تر از تجهیزات پزشکی است و تعداد وسایل محدودتری در این حرفه مورد استفاده قرار می گیرد. درنهایت تکنسین های تعمیر تجهیزات پزشکی از مهارت‌های فنی برای عیب‌یابی و تعمیر تجهیزات پزشکی و شناسایی منبع مشکل و تعیین بهترین راه حل استفاده می‌کنند. همچنین از مهارت‌های فنی برای خواندن و تفسیر کتابچه راهنمای فنی، شماتیک‌ها و نمودارها بهره برداری می کنند.

عیب یابی و شناخت آی سی های موجود روی برد

دوره تجهیزات پزشکی فنی حرفه‌ای نیاز به مطالعه علمی و اطلاعات الکترونیکی قوی دارد. ابزارهای مورد استفاده در دوره تجهیزات پزشکی فنی حرفه‌ای شامل ابزارهای ابتدایی و ساده مانند انواع پیچ‌گوشتی، آچار آلن، انواع آچار ستاره، منبع تغذیه آزمایشگاهی و مولتی‌متر است. در معرفی دوره‌های تجهیزات پزشکی باید گفت که محتوای این دوره‌ها منسجم و سخت‌گیرانه و با استانداردهای چالش‌برانگیز دانشگاهی و دانش فنی مرتبط و مهارت‌های مورد نیاز برای آماده‌سازی برای تحصیلات و مشاغل آینده در خوشه شغلی تولیدی را ارائه می‌دهد.

تعمیر دستگاه اکسیژن ساز، تعمیر بای پپ، تعمیر سی پپ

خواه با برندهای خاصی کار می‌کند یا با انواع تجهیزات، آن‌ها به این ترتیب اطلاع می‌دهند که تکنسین‌هایی که به کار می‌گیرند به طور ویژه برای رسیدگی به تمام جنبه‌های سرویس آن تجهیزات آموزش دیده‌اند. علاوه بر این، اگر آن‌ها یک مرکز تعمیر مجاز برای تولید کنندگان خاصی هستند، می‌توانید روی توانایی آن‌ها برای عیب‌یابی و تعمیر دستگاه‌های ساخته شده توسط آن برند حساب کنید. همین امر در مورد شرکت‌های تعمیرات تجهیزات پزشکی که در خدمات انواع خاصی از تجهیزات پزشکی تخصص دارند، صدق می‌کند. این تخصص‌ها به این معنی است که شما یک تکنسین با مجموعه مهارت‌های پیشرفته دارید که دستگاه‌های شما را تعمیر یا نگهداری می‌کند. با این وجود هنرجویان و متقاضیان شرکت در همه دوره‌ها از جمله دوره آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی، از بابت یادگیری ساده، آسوده‌خاطر خواهند بود. از این رو برای شرکت در دوره آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی نیز کافیست تا با برخی از ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین موضوعات و مباحث آشنایی داشته باشید.