دسته‌ها
اخبار

تاسیسات مکانیکی ساختمان-اسکوجم | معماری نواز

تاسیسات مکانیکی ساختمان-اسکوجم | معماری نواز

این سیستم ها مربوط به شرایط حرارتی ، دیداری ، شنیداری و بهداشتی که برای راحتی ، آرامش و آسایش ساکنان ساختمان لازم و ضروری می باشد ، را فراهم سایت تاسیسات ساختمان می کنند. در این مقاله “شرکت آرین پادرا صنعت” تاسیسات مکانیکی و الکتریکی به طور جداگانه توضیح داده شده است. البته بهتر است بدانید که طراحی و اجرای آن ها نیز مستلزم وجود محصولات با کیفیت و دستان توانای یک مهندس با تجربه و متبحر است تا بتواند تاسیسات موجود در ساختمان را طوری راه اندازی کند که نیازی به تعویض کوتاه مدت باشد.

  • علاوه بر این‌ها محاسبه جایگاه و محل نصب موتورخانه، تصفیه‌خانه، انواع داکت و المان‌های دیگر را نیز مهندس تأسیسات تعیین می‌کند.
  • در این مجموعه هر کدام از مجریان در حوزه کاری خود متخصص هستند و به دلیل سال ها کار عملی تجربه بالایی در اختیار دارند.
  • تاسیسات مکانیکی ساختمان به معنای مهندسی کل سیستم‌های مکانیکی و الکتریکی یک ساختمان است به گونه‌ای است که رفاه، امنیت و آسایش ساکنین آن ساختمان به بهترین نحو مهیا شود.
  • پله برقی هم همانند دیگر تجهیزات نیاز به بازدید دوره ای و سرویس دارد.
  • پیش از اقدام به هر کاری باید نقشه محل قرارگیری آسانسور در ساختمان بر روی کاغذ پیاده شود.
  • این تابلوها جانشین ساده برای جعبه تقسیم های پراکنده در ساختمان های قدیمی هستند.

همچنین لازم است بر پایه علوم مهندسی و کارشناسی شده پیاده سازی شود، چون کوچکترین نشتی در لوله ها و اتصالات آن می تواند خسارت های جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد. لوله کشی فاضلاب در ساختمان باید به نحوی انجام شود که آب مصرف شده در ساختمان را با کمک نیروی ثقلی (نیروی وزن) به سیستم فاضلاب شهری در خیابان منتقل کند. به همین دلیل در صورت اجرای غیر اصولی این سیستم احتمال گیر کردن مواد فاضلابی در داخل لوله ها وجود دارد. به همین دلیل مبحث طراحی تاسیسات ساختمان نه تنها یکی از پیچیده ترین اقدامات، بلکه یکی از مهمترین مباحث بوده که کوچک ترین خطا در آن می تواند طراحی کل بنا را تحت الشعاع قرار داده و هزینه های سنگینی برای مالک ساختمان ایجاد کند. لوله های مانیمسان به اتصالات مختلف در جوشکاری لوله های گاز گفته می شود. از انواع تاسیسات لوله کشی گاز می توان به کنتور، علمک، رگولاتور، انشعابات و برچسب انرژی اشاره کرد.

فعالیت‌هایی که در تاسیسات مکانیکی ساختمان انجام می‌شود شامل موارد زیر است:

این نوع تجهیزات اگر طبق اصول و استاندارد خاصی نصب شوند اتلاف انرژی نیز مطرح نخواهد شد. برای اینکه بهترین استفاده را در حال و آینده از تاسیسات موجود در ساختمان خود داشته باشید بهتر است از مراکز معتبر در این زمینه مشورت بگیرید. یکی از این مراکز معتبر، مجموعه تاسیسات مردانی است که با سابقه چند ساله خود، از متخصصان و مهندسان صاحب توان در این مسیر بهره مند شده است. کنترل و نظارت بر فشار هوا و ایجاد فضای تازه و مناسب باعث می شود تا کیفیت هوای داخلی ساختمان افزایش یابد. فیلترهای موجود در این نوع تاسیسات باید مدام بازرسی شده و تعویض شوند. جایگزینی هوای تازه به قدری مهم و ضروری است که اکسیژن جایگزین دی اکسید کربن شده و به این واسطه سلامتی افراد تهدید نخواهد شد.

تابلو برق ATS

سپس دستگاه های ضبط باید به دوربین و مانیتور متصل شده تا تنظیمات نرم افزاری دوربین نیز انجام گیرد. در ساختمان برای حمل و نقل افراد و یا اشیا از آسانسور استفاده می شود. نیروی الکتریکی یا سیستم تعادل نیروی مورد نیاز برای حرکت آسانسور را فراهم می کند. هنگام طراحی آسانسور باید به نکاتی مانند نوع کاربری ساختمان، تعداد طبقات و واحدها، تعداد ساکنین، میزان ترافیک و … دقت نمود.

سیستم‌های ارتباطاتی داخل ساختمان اعم از تلفن

استفاده از دزدگیر و دوربین مدار بسته در کنار درب های اتوماتیک باعث ارتقا امنیت آن ها می شود. این شبکه ها برای عمل به وظیفه خود به اتصالات نیاز دارند که از طریق بسر سخت افزاری فراهم می شود و ارتباطات در شبکه از طریق اینترنت مهیا می شود. یکی از رایج ترین مدل های سیستم شبکه ای در ساختمان ها اینترنت مرکزی است. ما در مقاله ای با عنوان نصب و سیم کشی آنتن مرکزی تلویزیون نحوه اتصال و سیم بندی این وسیله را توضیح داده ایم، جهت مطالعه روی لینک مقاله بزنید. پیش تقویت کننده روی آنتن اصلی نصب می شود و وظیفه دارد تا تمام سیگنال هایی که آنتن اصلی دریافت می کند را با تکنولوژی درون خود تقویت کند. در کنترل پنل اعلام حریق وایرلس از هیچ کابلی استفاده نمی شود و کل سیستم با کمک امواج کار می کنند.