دسته‌ها
اخبار

به چشم انداز زاکربرگ از اینترنت “مهربانی” – جاناتان تورلی خوش آمدید


زاکربرگ، مدیر عامل متا، به بازاریابی برنامه جدید مبتنی بر متن Threads خود ادامه می‌دهد و می‌گوید که «قطعاً بر مهرب، تمرکز می‌کند و این مکان را به مک، دوستانه تبدیل می‌کند». این توسط یک رسانه مشتاق به ،وان “قاتل توییتر” انتخاب شده است که در آن “موضوعات دوستانه با اینترنت غیر دوستانه برخورد می کنند.با این حال، چیزی که مورد بحث قرار نمی‌گیرد، چیزی است که Threads را «دوستانه» می‌کند. به نظر می رسد که زاکربرگ نوید بخش دوستانه یک سایت سانسور شده را می دهد. به همین ترتیب، آدام موسری، رئیس اینستاگرام می‌گوید که سیاست و اخبار سخت ارزش “درگیری یا درآمد افزایشی” را ندارند. همه اینها بخشی از وعده Threads برای جایگزینی “عاقلانه” و “مهربان” برای توییتر است که در آن آزادی بیان بیشتر در حال حاضر مجاز است بیداد کند. این دقیقا همان چیزی است که فیس بوک سال ها پیش در یک کمپین تجاری حامی سانسور سعی در فروش آن داشت.

در زیر ستون من در هیل در مورد دستیابی به “مهرب،” از طریق سانسور شرکتی است:

“عقل” به اینترنت بازگشته است.

این پیام نه تنها متا است مارک زاکربرگ، اما همچنین تعداد زیادی از کارشناسان خوشحال که از ورود برنامه متنی Threads “کشتن توییتر” خبر می دهند – حذف توییتر با هدف نابودی ایلان ماسک سکو.

این فقط یک نیست دعوا در قفس بین دو میلیاردر خیلی ها بیشتر به این علاقه دارند که آیا زاکربرگ می تواند آزادی بیان را خفه کند تا اینکه آیا می تواند ماسک را ش،ت دهد.

بسیاری از منتقدان با برچیدن سیستم سانسور گسترده توییتر توسط ماسک مخالفت ،د. زاکربرگ اکنون یک جایگزین “عاقلانه” را وعده می دهد که مصرف کنندگان را زیر نظر سانسورگران متا قرار می دهد.

در اولین روز عرضه، میلیون ها نفر ثبت نام ،د، تا حد زیادی به لطف زاکربرگ که پلتفرم جدید را به اینستاگرام پیوند داد. سانسورها هم بلافاصله دست به کار شدند. زم، که مردم سعی ،د از دونالد ترامپ جونیور پیروی کنند، با یک بر،ب هشدار مواجه شدند: “آیا مطمئن هستید که می خواهید دونالد ترامپ جونیور را دنبال کنید؟ این حساب مکرراً اطلاعات نادرستی را پست کرده است که توسط راستی‌بین‌های مستقل بررسی شده یا برخلاف دستورالعمل‌های انجمن ما بوده است.»

بعداً شرکت عقب نشینی کرد پس از یک فریاد اما این لحظه گویا بود. اندی استون، مدیر ارتباطات متا، نوشت: «این یک خطا بود و نباید اتفاق می افتاد. رفع شده است.»

اما این به وضوح یک سیستم هشدار از پیش تعیین شده بود که برای پرچم گذاری حساب های مورد نظر شرکت مورد استفاده قرار می گرفت. اگر اعتراضات مطرح شده در روز اول عرضه نبود، این یک “خطایی” بود که احتمالا “رفع” نمی شد.

این جنجال خود هشداری بود مبنی بر اینکه این شرکت سیستم سانسور امضای خود را برای تأثیرگذاری یا تنظیم دیدگاه ها فعال کرده است.

فیس بوک مدت هاست به هدف قرار دادن محافظه کاران و دیدگاه های مخالف متهم شده است. در واقع، پیشنهاد زاکربرگ برای مدیریت «عاقلانه» برای ،، که در سمت چپ بودند که به سیاست‌های تساهل‌آمیزتر آزادی بیان در توییتر پس از ،ید ماسک اعتراض داشتند، به نظر می‌رسید.

در حالی که در توییتر ماسک در مورد ممنوعیت منتقدان یا حذف پست‌ها بحث‌هایی وجود داشته است، این ،ری از سطح سانسوری است که مدت‌ها مشخصه فیس‌بوک و سایر رقبا بوده است. در واقع، ا،ر منتقدان ماسک به دلیل کاهش «اعتدال محتوا» در توییتر به او حمله می‌کنند.

انتشار Threads همزمان با حکم دادگاهی است که مداخلات ،ت برای سانسور مردم در رسانه های اجتماعی را نشان می دهد.بزرگترین حمله به آزادی بیان در تاریخ ایالات متحده” در حال حاضر، فیس بوک جایگزینی برای توییتر ارائه می دهد، با این اطمینان که کاربران در برابر هر گونه افکاری که کارکنان متا آنها را مشکل ساز می دانند محافظت می شوند. در حالی که آزادی بیان در توییتر مضر نشان داده می شود، این شرکت قول داده است که “مهرب، را در اولویت قرار دهید

این برای برخی از ما به ،وان راهی برای از بین بردن آزادی بیان به طرز عجیبی آشنا به نظر می رسد. به تازگی، آنیکا کولیر ناوارولی، مدیر سابق توییتر شهادت داد در مورد اینکه چگونه او و کارکنانش هر چیزی را که «سوت سگ» و پیام «کد شده» می‌دانستند حذف می‌کنند. به جای استفاده از “مهرب،”، توییتر از استانداردهای تعریف نشده “ایمنی” برای لغو آزادی بیان استفاده کرد. ناوارولی اعلام کرد که مایل نیستند به امنیت دیگران اجازه دهند “به سمت بادها برود تا مردم بتوانند آزادانه صحبت کنند.”

فیس‌بوک مدت‌هاست تلاش کرده است که عموم مردم نقش آن را به ،وان نوعی ارباب گفتار بپذیرند. سال‌ها پیش، فیس‌بوک یک کمپین تجاری اورولی به راه انداخت تا مردم را به پذیرش سانسور تشویق کند. را آگهی های بازرگ، جوانان را نشان می داد از چگونگی رشد آنها در اینترنت و چگونگی تغییر جهان خبر می دهد و نیاز به سانسور را تحت ،وان “اعتدال محتوا” ایجاد می کند. آنها قول دادند فیس بوک “آمیختن دنیای واقعی و دنیای اینترنت” را ارائه می دهد.

فیس بوک تنها نیست که می خواهد مردم را به پذیرش سانسور وادار کند. اخیراً، پس از حکم دادگاه، چهره‌های مختلف به مردم اطمینان دادند که بهتر است اجازه دهند سانسورچی‌های شرکت‌ها و ،تی از آنها در برابر افکار مضر محافظت کنند. فیل متینگلی، خبرنگار ارشد کاخ سفید در سی ان ان تا آنجا پیش رفت که این را بیان کرد به سادگی “م،ی دارد” برای شرکت های فناوری که با خواسته های سانسور ،ت همراهی کنند.

پس از تصمیم این هفته، نیویورک تایمز بلافاصله منتشر کرد یک توییت وحشتناک که شیوع آزادی بیان در نتیجه می‌تواند تلاش‌ها برای مبارزه با اطلاعات نادرست را کاهش دهد.

به ،ه خود، زاکربرگ ترجیح می دهد فقط “مهرب،” و “عقل” را با جزئیات کمی ارائه دهد. البته یک راه بسیار ساده برای زاکربرگ وجود دارد که نشان دهد به آزادی بیان متعهد است: او می تواند فایل های فیس بوک را منتشر کند.

یکی از دلایلی که بسیاری از ما در جامعه آزادی بیان هنوز از ماسک حمایت می کنیم این است که او بحث سانسور ،تی را با انتشار این خبر تغییر داد. فایل های توییتر. برای سال‌ها، سیاستمداران و صاحب نظران اعتراض برخی از ما به هماهنگی ،ت و شرکت‌ها در مورد سانسور را به‌،وان اثبات نشده رد می‌،د. در کنگره، اعضای دموکرات به شاهدان حمله ،د برای اینکه ظاهراً مدرکی دال بر سانسور نداشتند، حتی زم، که آنها می‌جنگیدند تا هرگونه تحقیقاتی را که ممکن است آن شواهد را کشف کند، مسدود کنند.

ماسک با نشان دادن شبکه گسترده ای از مداخلات ،تی برای حمایت از سانسور و قرار دادن شهروندان خصوصی در لیست سیاه، همه اینها را تغییر داد. بسیاری از آنچه امروز می د،م از فایل های توییتر گرفته شده است، اما مطمئنا چیزهای بیشتری برای یادگیری وجود دارد.

هنگامی که در کنگره در مورد عملیات سانسور شهادت دادم، متوجه شدم که به اندازه این تلاش عظیم، توییتر تنها چهاردهمین شرکت بزرگ رسانه های اجتماعی است. برخی برآوردها. این بدان م،است که این تنها ،ری از شواهدی است که ممکن است وجود داشته باشد.

فیس بوک بزرگ ترین پلتفرم در جهان است، اما تاکنون به شدت از ارائه شفافیت توییتر خودداری کرده است. اگر زاکربرگ واقعاً به رویکرد “عاقلانه” خود در رسانه های اجتماعی افتخار می کند، نباید از انتشار اطلاعات مربوط به هماهنگی گذشته با دفاتر فدرال و کنگره هراس داشته باشد.

ما فرض می‌کنیم که فیس‌بوک همان بک‌کانال‌هایی را داشت که در توییتر ایجاد شده بود، اما این شرکت عموم مردم را کاملاً نابینا رها کرده است. این رویکرد متا را به یکی از کم‌شفاف‌ترین شرکت‌های جهان در حوزه و استانداردهای سانسور تبدیل کرده است.

امیدواریم کمیته های مجلس نمایندگان فیس بوک را مجبور به افشای برخی از این جزئیات کنند. با این حال، از آنجایی که زاکربرگ وعده “عاقلانه” و “مهرب،” پلتفرم های خود را می فروشد، باید مایل باشد که دقیقاً نشان دهد که این برای مصرف کنندگان چه م،ایی دارد – و به چه قیمتی. از این گذشته، او با وعده پلتفرم سانسور شده، بسیاری از این مصرف کنندگان را جذب کرده است.

اگر زاکربرگ به «اعتدال محتوا» خود بسیار افتخار می کند، باید یک دور پیروز شود و فایل های فیس بوک را منتشر کند.

جاناتان تورلی JB & Maurice C. Shapiro استاد حقوق عمومی دانشکده حقوق دانشگاه جورج واشنگتن است.

مثل این:

پسندیدن بارگذاری…




منبع: https://jonathanturley.org/2023/07/10/the-smiling-face-of-censor،p-welcome-to-zuckerbergs-vision-of-internet-kindness/