دسته‌ها
اخبار

با خرید این 6 نهال پسته، ثروتمند می شوید! خبرگزاری ایلنا | nahalfa

با خرید این 6 نهال پسته، ثروتمند می شوید! خبرگزاری ایلنا | nahalfa

برای فراهم سازی بهترین بستر می توان از خاک های لومی شنی برای درختان https://nahalfa.com پسته بهره برد. خاک نرم جهت رشد ریشه های سطحی نهال پسته و جذب بیشتر غذای گیاه بسیار کاربرد دارد. در خاک های سفت و مرطوب امکان انتقال بیماری های باکتریایی مثل گال گیاهی وجود دارد. بنابراین برای کاشتنهال پسته فندقی، خاک را تا عمق ۲ متری به خوبی زهکشی می کنیم.

  • این عمل سبب تقویت اسکلت درخت و شاخه‌های پیوندی و جانبی می‌شود.
  • 9.درخت پسته باید بلافاصله پس از بالغ شدن میوه آن برداشت شود ؛ در آن زمان به بیماری ها و قارچ ها حساس است.
  • در زمانخرید نهال پسته؛لازم است که تمام قسمت های آن را با دقت بررسی کنید.
  • نهال پسته اوحدی در اوایل فروردین شروع به گلدهی میکند و در هفته دوم شهریور قابل برداشت می باشد.
  • به طور ایده آل پس از خرید نهال پسته باید 1 درخت نر را در مرکز 7 درخت ماده در باغ‌ها قرار دهیم.

گل‌های پسته زیاد خودنمایی نمی کنند و کلا فاقد گلبرگ هستند. بطور کلی عمر درخت پسته 50 سال است و شما پس از خرید نهال پسته و کاشت حدود 8 تا 10 سال باید صبر کنید تا درخت به بار بنشیند. اگرچه رشدی آهسته دارند ، اما پاداش صبر شما بسیار بیشتر است. پس از 12 الی 15 سال می‌توانید از نظر اقتصادی رویش حساب کنید. زمان برداشت اواخر شهریور است و در سرمای بهار نیز از خود حساسیت نشان داده آسیب می‌بیند و با اینکه نسبت به گرما مقاوم است، اما گرمای بسیار شدید نیز باعث سوختگی میوه‌های آن می‌شود. بهترین درخت پسته، کله قوچی از باردهی متوسط برخوردار است و به خاطر سنگین بودن ثقل یا وزن آن، در ۱ کیلوگرم میزان کمتری دارد.

شرایط محیطی درخت پسته

نهایت توان باردهی درختان کله قوچی در هر هکتار نهایتا تا 7 تن می باشد که عدد قابل توجه ای می باشد. یکی از بهترین نژادهای پسته در ایران، نژاد کله قوچی می باشد. یکی از پرچرب ترین مغز پسته های ایران، پسته احمد آقایی می باشد.

نکات مهم در کاشت نهال پسته کله قوچی

برای دانستن ارزش و بهاء قیمت نهال پسته پیوندی اکبری و طریقه خرید نهال پسته پیوندی اکبری خواهشمندیم با شماره تماس های موجود در وب سایت در ارتباط باشید . به خاطر داشته باشید که درختان پسته در مناطق گرم و خشک رشد می کنند و نیاز به آبیاری مداوم ندارند. درختان پسته مقاوم می توانند تا ۵ سال بدون دریافت آب، همچنان باردهی داشته‌ باشند. ارقام نهال پسته مقاوم به خشکسالی، انتخاب بهتری برای کاشت در شهرهایی هستند که دسترسی کافی به منابع آبی ندارند. بهترین شرایط آب و هوایی برای پرورش نهال های پسته، شرایط خشک و آفتابی است.

یکی از اقتصادی ترین مغزهای پسته که سالانه فروش زیادی را به خود اختصاص می دهد، پسته فندقی می باشد. در برابر آفات و بیماری های باغات پسته نسبتا مقاومت خوبی را خود به نمایش می گذارند. نکته ی جالب این درختان پسته باردهی آنها در سومین سال پس از کشت می باشد.