دسته‌ها
اخبار

انواع شیر فشار شکن و شیر اطمینان بهترین برندها و قیمت + گارانتی دماتجهیز | kasrasaran

انواع شیر فشار شکن و شیر اطمینان بهترین برندها و قیمت + گارانتی دماتجهیز | kasrasaran

این شیر ها که دارای پیلوت می باشند، به کاهش فشار حساس هستند و به طور مستقیم شیر را به این را حفر کن کار  می اندازند. این قطعه یک اهرم دستی دارد که وظیفه کنترل جریان سیال را برعهده دارد شیر فشار شکن هیدرولیک در صنایع سیمان، صنایع خودروسازی ،صنایع فولاد کاربرد دارد. در واقع به صورت اتوماتیک فشار زیاد را تشخیص می‌دهد و به باز و بسته شدن فشار سیستم در یک حد معین، کمک می کند؛ به همین علت از این شیرها در سیستم‌های کشاورزی و آبرسانی و در صنایع آب و فاضلاب هم استفاده می‌شود.

  • در بارهای کوچک که دقت بسیار زیادی مورد نظر نیست بهترین انتخاب فشار شکن با عملکرد مستقیم است.
  • اگر تجهیزات نصب شده در خروجی شیرهای فشار شکن توانایی تحمل فشار ورودی به شیر را نداشته باشند باید از شیر های اطمینان (safety valve) استفاده کرد تا در صورت خراب شدن آنها از دستگاه محافظت به عمل آید.
  • این شیرها به طور متناوب بین کاملاً باز (شکل 3 با برچسب A) و کاملاً بسته (شکل 3 با برچسب B) تغییر می کنند.
  • به طور مشابه, یک وکیوم یا خلا ناخواسته نیز برای سیستم بسیار خطرناک است.

خرید شیر فشار شکن آب دم یا پیستون با ناحیه فشار موثر برابر با ناحیه نشیمنگاه دیسک طراحی شده است. کاپوت هواکش می­شود تا اطمینان حاصل شود که ناحیه فشار دم یا پیستون همیشه در معرض فشار اتمسفر قرار می­گیرد، در صورتی که دم یا پیستون شروع به نشتی کند، نشانه ای را ارائه دهد. شیرهای کاهش فشار در پایین دست مناطق پرفشار در یک سیستم بهترین عملکرد را دارند. از آن جایی که اکثر مشکلات فشار شکن‌ها بر اثر ورود اجسام خارجی (در سیستم بخار ورود بخار مرطوب) به وجود می‌آید، حتما باید از صافی (سپریتور در سیستم بخار) قبل از شیرهای فشار شکن استفاده کرد. همچنین صافی‌ها به صورت دوره‌ای و با برنامه زمانی تمیز و سرویس گردند.

فاکتورهای مهم در انتخاب شیر فشارشکن

استفاده از شیر های فشارشکن در مقایسه با سایر شیر ها از مزایای بسیاری برخوردار است که در ادامه آنها را بیان می‌کنیم. در ابتدا باید بدانید که شیر های فشارشکن طراحی بسیار ساده‌ ای دارند و تولید آن‌ها با هزینه کمی صورت می‌گیرد در نتیجه عمده مصرف‌ کنندگان می‌توانند با مناسب‌ ترین قیمت اقدام به خریداری کنند. از آنجایی که شیر های فشارشکن طراحی ساده‌ ای دارند، نگهداری از آنها هم به‌ آسانی صورت می‌پذیرد. یکی از مزایای مهم این شیر ها این است که می‌توانند نشتی خارجی را تا حد زیادی کاهش بدهند و برای بارگذاری به نیروی خارجی احتیاج ندارند. شیر های فشارشکن برای مایعات، گازها و بخارات قابل‌ استفاده هستند و به‌خاطر عدم وجود بسته‌بندی، نشتی خارجی و منبع اصطکاک بالا در آنها حذف می‌شود.

سیستم آنلاین

همچنین به عنوان شیر کاهش فشار همچنین به عنوان PRV، شیر تخلیه یا شیر تخلیه فشار نیز شناخته می شود. دریچه های ایمنی به جای تخلیه در ناحیه کم فشار مدار، به اتمسفر تخلیه می شوند و حتی برای مدت کوتاهی پس از بازگشت فشار سیستم به فشار آستانه، به این کار ادامه می دهند. با توجه به اینکه شیرهای ایمنی از مخازن تحت فشار محافظت می کنند، تا رسیدن به وضعیت ایمن، تخلیه را متوقف نمی کنند. به طور مشابه، در سیستم های پنوماتیکی با اجزای متعدد، فشار بیش از حد ممکن است به تجهیزات آسیب برساند.

شیر فشار شکن پایلوت دار پیستونی:

طراحی خارجی امکان تنظیم فنر را با دستگیره یا دستگیره ای که به بیرون دریچه می پیچد را می دهد. یک طرح داخلی دارای یک مهره یا پیچ در محفظه شیر است که در هر جهت می چرخد تا فنر را شل یا سفت کند. طراحی داخلی نیاز به جداسازی جزئی دریچه برای تنظیم سفتی فنر دارد.