دسته‌ها
اخبار

آیا NDA ها زمانی که بیشتر از اسرار تجاری محافظت می کنند غیرقابل اجرا هستند؟


پست مهمان توسط Camilla A. مغرور، استاد حقوق مالکیت فکری در دانشکده حقوق دانشگاه آکرون

آیا NDA ها زم، که بیشتر از اسرار تجاری محافظت می کنند غیرقابل اجرا هستند؟ پاسخ استاندارد خیر است. NDA ها می توانند از افشای اطلاعات “محرمانه” تعریف شده قراردادی که در طول یک رابطه محرمانه به اشتراک گذاشته می شود، جلوگیری کنند، حتی اگر از نظر فنی یک راز تجاری نباشد. به عبارت دیگر، NDA ها می توانند فراتر از رازداری تجاری بروند.

NDA ها نیز به طور سنتی به ،وان رفتار نمی شوند قراردادهای محدود کننده تجارت، مانند غیر رقابتی ها هستند. هدف NDA ظاهراً فقط محافظت از اسرار است. مشابه قانون اسرار تجاری، NDA ها فقط از افشای (و استفاده از مجوزهای خارجی) اطلاعات مشخص شده توسط کارمند جلوگیری می کنند. رقابت را منع نمی کنند فی نفسه بنابراین، NDAها به‌،وان «محدودیت‌های باریک» در نظر گرفته می‌شوند که، با وجود ی،ان بودن همه چیز، باید به غیررقابتی ترجیح داده شوند.

یا حداقل این حکمت رایج است. گرچه در رساله ها و قضاوت نیز از این دیدگاه حمایت شده است دیکتهمقاله جدید ما، فراتر از محرمانه بودن تجارت: قراردادهای محرمانه که مانند غیر رقابت عمل می کنند، نشان می دهد که تعداد فزاینده ای از دادگاه ها در سراسر حوزه های قضایی، NDA در توافق نامه های استخدامی را غیرقابل اجرا می دانند، زم، که آنها بسیار فراتر از محرمانه بودن تجاری هستند. حتی NDA گوگل اخیراً توسط دادگاه کالیفرنیا غیرقابل اجرا تشخیص داده شد، زیرا اطمینان حاصل نمی کرد که کارمندان بتوانند مهارت هایی را که در گوگل آموخته اند با کارفرمایان احتمالی استفاده کنند یا به اشتراک بگذارند. (به گفته گوگل، نظر گوگل بسیار افراطی است، حتی در مقایسه با دیگر، که بررسی کردیم. دیدن صص 100-1 8-11 نظر، Doe v. Google, Inc., Case No. CGC-16-556034 (Cal. Super. Ct., Cty. of San Francisco, 13 ژانویه 2022)).

مقاله در دسترس است SSRN و در راه است مجله حقوق ییل. این است با هم نویسندگی توسط من و کریس سیمن. این پست وبلاگ در Patently-O ارسال شده است

کمیسیون تجارت فدرال اخیراً به انتهای عمیق این است، شنا رفت پیشنهاد یک قانون که قراردادهای غیررقابتی را در قراردادهای کاری در سراسر کشور ممنوع می کند. جالب‌تر اینکه قانون پیشنهادی آنچه را کمیسیون می‌خواند ممنوع می‌کند “دفاکتو” غیررقابتی، مانند «توافق نامه عدم افشای اطلاعات بین کارفرما و کارگر که به قدری گسترده نوشته شده است که عملاً مانع از کار کارگر در همان زمینه پس از انعقاد کار کارگر با کارفرما می شود».

ما مقاله نشان می دهد که سابقه طول، در دادگاه ها وجود دارد که NDA ها غیرقابل اجرا هستند – و نه فقط در کالیفرنیا تفاوت های قضایی فراوان است. احتمالاً نوشتن یک توافقنامه عدم افشای اطلاعات امروز بدون مشورت با قو،ن، موارد و مقررات به‌روز از حوزه قضایی مربوطه، عاقلانه نخواهد بود. با این حال، از مطالعه رویه قضایی، چند مشکل اصلی نمایان می شود.

قراردادهای محرمانه به احتمال زیاد زم، غیرقابل اجرا هستند که:

(1) حفاظت از اطلاعاتی که اسرار تجاری را تشکیل نمی دهندبه ویژه با حفاظت از اطلاعات عمومی یا عموماً شناخته شده یا اطلاعاتی که در چارچوب (آنچه دادگاه احتمالاً به ،وان آن را درک می کند) یک کارمند قرار می گیرد. دانش عمومی مهارت و تجربه;

(2) سعی کنید اطلاعات را پوشش دهید که کارمند از قبل می دانسته است که چه زم، کار را شروع کرده است یا به طور قانونی از منبع شخص ثالث به دست آورده است; یا

(3) به قدری گسترده هستند که تأثیر عدم رقابت را دارند، حتی اگر به ،وان یک ماده “عدم افشا” یا “محرمانه بودن” نامگذاری شوند. به ،وان مثال، این زبان فرضی در یک NDA تقریباً به طور قطع غیرقابل اجرا خواهد بود: «هر چیزی که در شرکت یاد می گیرید. مورد استفاده یا قابل استفاده در تجارت محرمانه است و هرگز نمی‌تو،د بدون اجازه ما دوباره آن را به اشتراک بگذارید یا از آن استفاده کنید، و هیچ استثنای م،ی‌داری وجود ندارد.»

یک نکته مهم نیز وجود دارد جزء تجربی مقاله ما. این قراردادها خود اغلب مخفی نگه داشته می شوند، یا حتی باید محرمانه نگه داشته شوند. شکاکان NDA دوست دارند اورلی لوبل و شارون سندین اشاره کرده اند که یک چالش آستانه در ارزیابی NDA ها به سادگی است یافته آنها با تشکر از کریس سیمن و “ارتش RA” او ما مجموعه داده ای از 450 قرارداد محرمانه داریم که در دعوای محرمانه تجاری فاش شده است. این 450 قرارداد تصویری منحصر به فرد از آنچه NDA ها در عمل به نظر می رسند، ارائه می دهند. برخی از افراد ممکن است نقاط داده را نگران کننده بدانند. به ،وان مثال، بیشتر مفاد محرمانه در مجموعه داده ما بسیار بیشتر از اسرار تجاری است و حدود 40٪ از توافقات موجود در مجموعه داده ما اصلاً حکاکی نشده است، حتی برای اطلاعات عمومی. برای مردم در عمل، شاید شما نه از گستردگی توافقات تعجب کنید که خود جالب است. در هر صورت، امیدوارم که یافته های ما را بررسی کنید SSRN.


منبع: https://patentlyo.com/patent/2023/04/unenforceable-protect-secrets.html