دسته‌ها
اخبار

آنتونی بلینکن و «مردان ساخته شده» دولت بایدن – جاناتان تورلی


در زیر ستون من در The Hill در مورد افشای اخیر است که سازمان دهنده نامه بدنام “اطلاعات نادرست روسیه” در لپ تاپ هانتر بایدن توسط مشاور وقت مبارزات انتخاباتی بایدن، آنتونی بلینکن تحریک شده است. او البته اکنون وزیر امور خارجه ما است و از الگوی “مردان ساخته شده” ،ت بایدن پیروی می کند.

در اینجا ستون است:

وزیر امور خارجه آنتونی بلینک واقعاً ترجیح می دهم در مورد آن صحبت کنیم غلات در اوکراین این هفته. اما بسیاری از مردم کمتر به کارهایی که بلینکن به ،وان وزیر امور خارجه انجام می دهد نسبت به کارهایی که او انجام داد تا وزیر امور خارجه شود، علاقه مند هستند.

این هفته، بلینکن بود در یک پوشش سیاسی دخیل است که به خوبی می توانست در انتخابات 2020 تفاوت ایجاد کند. بر اساس شهادت سوگند خورده مایکل مورل، رئیس موقت سابق سیا، بلینکن – که در آن زمان یک مقام بلندپایه کمپین انتخاباتی بایدن بود – “محرک” این ادعای نادرست بود که هانتر بایدن داستان لپ تاپ واقعا اطلاعات نادرست روسی بود. مورل سپس ده‌ها مقام سابق امنیت ملی را سازمان داد تا نامه‌ای را امضا کنند که ادعا می‌کرد داستان لپ‌تاپ هانتر «همه نشانه‌های ک،یک یک عملیات اطلاعاتی روسیه» را دارد.

مورل همچنین اعتراف کرد که کمپین بایدن «به استراتژی‌سازی درباره انتشار عمومی بی،ه کمک کرد».

در نهایت، او اعتراف کرد که یکی از اه، او فقط هشدار دادن در مورد نفوذ روسیه نبود، بلکه «کمک به معاون وقت بایدن در مناظره و کمک به او در پیروزی در انتخابات بود».

کمک کرد. بایدن در یک مناظره ریاست جمهوری ادعا کرد که داستان لپ تاپ همینطور است “،” و بخشی از “طرح روسیه”. بایدن از این نامه استفاده کرد تا بگوید «هیچ ، باور نمی کند» این لپ تاپ واقعی است.

در واقع، این نامه بخشی از یک طرح سیاسی با دخالت مستقیم کمپین او بود، اما بایدن هرگز دخالت آنها را فاش نکرد. در واقع، طی سال‌ها بحث و جدل پیرامون این نامه رد شده، هیچ‌، در مبارزات انتخاباتی بایدن یا کاخ سفید (از جمله بلینکن) دخالت خود را فاش نکرد.

البته نامه تمام نیاز رسانه ها بود. بحث در مورد لپ تاپ در رسانه های اجتماعی مسدود شد و تقریباً هر رسانه بزرگی این داستان را قبل از انتخابات رد کرد.

این نیز تمام چیزی بود که بایدن برای پیروزی در یک انتخابات نزدیک به آن نیاز داشت. ادعاهایی مبنی بر اینکه خانواده بایدن میلیون‌ها دلار از طریق دستفروشی‌های نفوذ به دست آورده‌اند، می‌توانست تفاوت را ایجاد کند. این تا حدی به خاطر کار بلینکن هرگز اتفاق نیفتاد.

وقتی بلینکن به قدرت رسید، یکی از مناصب عالی کابینه را به خود اختصاص داد. او اکنون یکی از مردان «ساخته» ،ت بود.

او تنها نبود. انتخابات 2016 با اتهامات دروغین تب، روسیه با کمپین ترامپ همراه بود. برخلاف اتهامات نفوذی که علیه بایدن مطرح شد، رسانه ها سال ها با آن داستان ها کار ،د. بعدها مشخص شد که تامین مالی و توزیع پرونده بدنام استیل از کمپین کلینتون سرچشمه گرفته است. با این حال، طبق گزارش ها، کمپین در انکار هرگونه کمک مالی تا پس از انتخابات دروغ گفته است. بعداً به دلیل مخفی ، بودجه به ،وان هزینه های قانونی تحریم شد.

،، که در انتشار این داستان دروغین نقش داشتند، پاداش قابل توجهی دریافت ،د. به ،وان مثال، دومین داستان تب، که توسط کمپین در رسانه ها منتشر شد، مربوط به آلفا بانک روسیه بود. این کمپین از دستیار کلیدی کلینتون از جیک سالیوان استفاده کرد که با ادعای کاملاً نادرست یک کانال پشتیبان مخفی بین مسکو و کمپین ترامپ در معرض دید عموم قرار گرفت.

سالیوان همچنین یک مرد «ساخته» بود که بعداً مشاور امنیت ملی بایدن شد. افراد دیگری که در پرونده استیل یا حقه‌بازی‌های آلفا بانک دخیل بودند نیز بعداً در ،ت شغل پیدا ،د. مؤسسه بروکینگز یک چرخش مجازی برای این فعالان سیاسی بود.

بسیاری از امضاکنندگان نامه اطلاعات نادرست روسیه به رشد خود ادامه می دهند. جرمی باش، تحلیلگر MSNBC نامه را امضا کرد و در هیئت مشاوران اطلاعاتی رئیس جمهور قرار گرفت. مانند سالیوان، به نظر نمی رسید که بش یکی از مهم ترین داستان های اطلاعاتی انتخابات را اشتباه گرفته باشد.

بایدن در این نامه به جیمز کلاپر، رئیس پیشین سیا اشاره کرد و همچنین از انتشار دهندگان ادعاهای تب، روسیه بود. با وجود آن رسوایی ها و ادعای شهادت دروغ، سی ان ان با او قرارداد رسانه ای بست.

همه آنها مردان «ساخته» در کمربند هستند، اما بدون رسانه «ساخته» نمی توانستند موفق شوند.

این داستان های نادرست که توسط کمپین های کلینتون و بایدن کاشته شده بود، تنها به این دلیل موفقیت آمیز بود که رسانه ها نقش فعال و مشتاق ایفا ،د. در هر کشور دیگری، این الگو با مدل یک رسانه ،تی و تلاش تبلیغاتی مطابقت دارد. با این حال، زم، که رسانه ها به سرعت این روایت ها را تقویت ،د، نیازی به یک و،خانه مرکزی نبود. این یک رسانه ،تی با رضایت و نه اجبار است. کمپین بایدن می‌دانست که خبرنگاران علاقه یا کنجکاوی چند، به نحوه ارسال نامه یا دخالت عوامل کمپین ندارند.

اگر جمهوری خواهان مجلس نمایندگان را کنترل نمی ،د، پذیرش مورل هرگز اتفاق نمی افتاد. دموکرات‌ها بارها تلاش‌ها برای بررسی این داستان و اتهامات مربوط به نفوذ را مسدود ،د. حتی در این هفته، برخی از دموکرات‌ها آن را «داستان تبلوید» نامیدند.

با توجه به مسیرهای شغلی چهره هایی مانند بلینکن و سالیوان، این نگر، وجود دارد که مقامات دیگر ممکن است ارزش “به دست آوردن استخوان های خود” را مردان و ،ن “ساخته” بدانند. در حال حاضر یک مقام ارشد شغلی IRS وجود دارد که به دنبال افشای آنچه خود است ادعاها رفتار ویژه بود در تحقیقات جنایی به هانتر بایدن داده شد.

در حالی که 51 شخصیت سابق اطلاعاتی مشتاق بودند تا قبل از انتخابات ادعاهای نادرست روسیه را مطرح کنند، ا،ر آنها سکوت ،د. به هر حال، نامه به هدف خود عمل کرد، همانطور که مورل اشاره کرد، «کمک ، [Biden] در پیروزی در انتخابات.» پس از داستان های دروغین کاشته شده قبل از انتخابات 2016 و 2020، سوال این است که برای سال 2024 چه چیزی در انتظار است؟

جاناتان تورلی، استاد شاپیرو حقوق منافع عمومی در دانشگاه جورج واشنگتن است. او را در توییتر دنبال کنید @JonathanTurley.

مثل این:

پسندیدن بارگذاری…




منبع: https://jonathanturley.org/2023/04/24/antony-blinken-and-the-made-men-of-the-biden-administration/